/>

poniedziałek, 28 maja 2018

Ja nie mogę być modelką - D. Wellman

Uwielbiam Dorotę Wellman jest niesamowitą osobą szczerą autentyczną,odważną. I taka jest jej książka.

 Jakoś nie zwróciłam na ubrania tak uwagi jak na jej myślenie o życiu. A że i ja mam o kilka kg więcej niż powinnam cenię ją za odwagę pewność siebie której mi tak bardzo brakuje...  Książka była inspiracją dla mnie by być bardziej sobą by nie bać się mieć swojego zdania by kroczyć dumnie przez życie.
Bardzo mi się podobał fragment gdzie pisała o tym że My  kobiety mamy prawo do bycia przemęczonym:
  "Nie dajmy się zagonić w imię tego, że kobieta musi! Musi ugotować, posprzątać, dobrze wyglądać, w łóżku być kamasutrą, w pracy robotem o dużej wydajności. Nie dajmy sobie wmówić, że codziennie musi być obiad z czterech dań i kompocik. A lustra w łazience nienagannie umyte. Że z dzieckiem na spacer ma iść tylko mama. Że padamy na ryj, a pierogi trzeba ulepić. I jeszcze popracować w nocy"
Ja sama muszę zapamiętać 
Moje drogie Panie, zapamiętajcie to (i ja również muszę wbić sobie to do głowy)! Nie jesteśmy robotami, a życie nam się nie zawali, jeżeli nie zrobimy obiadu, nie poodkurzamy czy nie wyjdziemy rano do sklepu po świeże bułeczki. Warto również pamiętać, że jeśli mamy możliwość skorzystania z czyjejś pomocy, to róbmy to i nie czujmy jakichkolwiek skrupułów! Bo niby dlaczego? Nie przestawajmy wierzyć w siebie. Nie ulegajmy konwenansom. Nie dajmy się nikomu stłamsić. Nikt nie może nam niczego zabronić - to my decydujemy o sobie. Mówmy "nie", jeżeli czujemy, iż dana sytuacja czy prośba nie jest zgodna z naszymi przekonaniami, możliwościami bądź pragnieniami.
Nie wiem czy Pani Dorota wie ile daje siły innym kobietą jaką jest inspiracją poprzez zwykłą modę daje wiele wartościowych rad jak żyć lepiej. 
dla mnie rewelacyjna książka... Proste wartości o których warto sobie przypominać nawet codziennie 



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon