/>

niedziela, 7 maja 2017

Jasna Góra - Dom Królowej. Czytanki Majowe

Jak wiadomo maj jest  szczególnym miesiącem dla katolików nie tylko że względu na odbywające się w tym czasie komunię ale o nabożeństwa majowe. Mieszkając w specyficznym mieście (pod względem położenia) które się znajduje na wyspie. Zdała od   miasteczek i wsi... A może to i przez to że nie miałam nikogo z rodziny czy znajomego kto by w takich miejscach mieszkał. Nie miałam okazji by zobaczyć jak wyglądają takie nabożeństwa. Dopiero tu w województwie łódzkim w swoim obecnym mieście i okolicznych wsiach zobaczyłam tak wiele kapliczek przydrożnych.  Nawet nie raz z chłopakami wracając z przedszkola zatrzymaliśmy się przy jednej na naszym osiedlu by zmówić paciorek za dobry dzień w przedszkolu. I właśnie tu w Łowiczu byłam pierwszy raz na takim nabożeństwie majowym przy kapliczce. Kapliczki właśnie w maju a nawet  przed majem ożywają po zimie. Na sam maj są pięknie przystrajane...ja sama kiedy miałam gorsze chwilę w ciepłe dni lubiłam posiedzieć i patrząc na figurkę Matki Bożej i po prostu pomyśleć o danej sytuacji.




 Ale do rzeczy Ewa Hanter napisała książkę Jasna Góra - Dom Królowej. Czytanki majowe na każdy dzień. Mówiące o: historii obrazu Matki Bożej który mieści się właśnie na Jasnej Górze. Coś tam o tym obrazie słyszałam ale tak dokładnej historii  niesamowitej historii dawno nie czytałam i nie znałam.
 Dowiedziałam się z tej książki jak obraz trafił do Polaków przez jakie trudy musiał przejść  by być tu gdzie obecnie się znajduje czyli na Jasnej górze. Ta książeczka to niesamowita gratka dla ludzi lubiących historię Polski. Wszystkie Dynastie panujące w Polsce, zabory, Obrona Jasnej góry przed Szwedami, śluby Jana Kazimierza i Zawierzenie Marii przez Jana II Sobieskiego  dla mnie niesamowite był fragment pod koniec książki gdzie opowiadał niemiecki żołnierz że Jasnej góry nie mogli zbombardować pomimo zrzucanych bomb klasztor ze wspaniałym obrazem nadal trwał na swoim miejscu. To wywarło na mnie ogromne wrażenie i dotarło do mnie jak  Wiele zawdzięczamy Marii na przestrzeni wieków.  Jak wielki wpływ na ludzi miała Matka Boża jak wiele dobra i zwycięstw dzięki Niej mieliśmy Jak wiele cudów było wykonanych dzięki zawierzeniu i modlitwy do obrazu do Boga poprzez Maryję 
Polecam każdemu książka jest podzielona na 31 rozdziałów krótkich (tyle ile ma dni maj) ale śmiało można przeczytać to jako piękna niesamowita historię w całości...

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon