/>

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Miej trochę wiary -Mitch Albom

zaskakująca dająca wiarę że z najgorszego bagna można wyjść i stać się dobrym człowiekiem a nawet duchownym. Książka pełna nadziei, wiary. Pytania o śmierć, o wytrwałość w wierze stają się bardziej zrozumiałe książka daje ukojenie w chwilach zwątpienia, pokazuje też jacy tak naprawdę są ludzie którzy są bezdomni jaka mają wiarę.

" wierzę że są takie chwile kiedy Bóg zaciska pięści i mówi "och nie rób tego, ściągniesz na siebie kłopoty" (...) w takim razie czemu Bóg nie interweniuje nie usunie tego co złe, i nie wzmocni tego co dobre?(...) tak więc zostaliśmy stworzeni z odrobiną świętości wewnątrz, z tym, co nazywamy wolną wolą"


"Myślałem że już wszystko wiem. Byłem "mądrym facetem" który "ma poukładane życie", i dlatego im wyżej się wspinałem, tym bardziej patrzyłem na wszystko z góry i drwiłem z tego, co wydawało się nie mądre czy naiwne - nawet z religii (...)i powinienem się wstydzić, sądząc że wszystko już wiem, bo można poznać cały świat, a mimo to czuć się w nim zagubionym. Tak wielu ludzi cierpi - niezależnie jacy są mądrzy i co w życiu osiągnęli. Ludzie płaczą, tęsknią, czuja się skrzywdzeni ale zamiast patrzeć na życie z ironią podnoszą wzrok ku górze, i ja również powinienem tak czynić. Bo gdy świat się wycisza do rytmu naszego oddechu, wszyscy pragniemy tego samego: poczucia bezpieczeństwa, miłości i spokoju ducha

1 komentarze:

Unknown pisze...

Ciekawie się zapowiada!

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon