/>

środa, 14 kwietnia 2004

Walczmy ze złem – warto być dobrym.


Od dawien dawna, a praktycznie od początku ludzkiej historii dobro walczy ze złem lub odwrotnie. Wiemy to z podręczników historii oraz z książek o tematyce historycznej.
Obecnie wystarczy poczytać gazety, obejrzeć wiadomości aby przekonać się w jakim stopniu losy ludzi na świecie związane są z wojnami, masakrami i szaleństwami.
Zło pociąga wielu ponieważ jest łatwą drogą do osiągania szybkich zysków np. władza, pieniądze itp. Zło otacza nas praktycznie wszędzie. Doświadczamy agresji i nietolerancji na ulicy, w szkole, na imprezach sportowych. Telewizyjna rozrywka też bardzo często zamiast nas zrelaksować pokazuje pełne pogardy , okrucieństwa teledyski, filmy pełne przemocy, nawet niektóre bajki dla dzieci „przesiąknięte” złem w których nie ma niestety przesłania do pokoju.
Coraz częściej ludzie mają problemy z odróżnieniem dobra od zła, choć tak naprawdę każdy z nas tęskni za spokojem, miłością, domem, poczuciem bezpieczeństwa.
Na pewno nie ma gotowej recepty na to, żeby przełamać zło u siebie i u innych. Każdy człowiek ma swoje sposoby na jego pokonanie.
Według mnie jedną z bardzo skutecznych i niezawodnych metod jest próba postawienia się w sytuacji osoby, której bym miała wyrządzić jakąkolwiek krzywdę. Często stosuję w swoim życiu powiedzenie: „nie rób drugiemu co tobie nie miłe”.Kiedyś przeczytałam piękny wiersz Matki Teresy z Kalkuty który według mnie może być drogowskazem na życie. Pozwolę sobie go przytoczyć, może tak jak mnie pomoże on Wam zrozumieć dlaczego warto być dobrym.
„Czyń dobro mimo to!” 
Ludzie są nierozsądni,
nielogiczni i zajęci sobą,
KOCHAJ ICH MIMO TO.
Jeśli uczynisz coś dobrego,
zarzucą ci egoizm i ukryte intencje,
CZYŃ DOBRO MIMO TO.
Jeśli ci się coś uda,
zyskasz fałszywych przyjaciół i prawdziwych wrogów.
STARAJ SIĘ MIMO TO.
Dobro, które czynisz,
jutro zostanie zapomniane.
CZYŃ DOBRO MIMO TO.
Uczciwość i otwartość
wystawią cię na ciosy.
BĄDŹ MIMO TO UCZCIWY I OTWARTY.
To, co zbudowałeś wysiłkiem wielu lat,
może przez jedną noc lec w gruzach.
BUDUJ MIMO TO.
Twoja pomoc jest naprawdę potrzebna,
ale kiedy będziesz pomagał ludziom,
oni mogą cię zaatakować.
POMAGAJ IM MIMO TO.
Daj światu z siebie wszystko,
a wybiją ci zęby.
MIMO TO DAJ ŚWIATU Z SIEBIE WSZYSTKO.
Okres świąt to czas nie tylko spotkań rodzinnych ale również czas wyciszenia się, refleksji i przemyśleń. Bardzo nurtuje mnie dlaczego dookoła nas jest tak wiele zła, które nam powszednieje, mamy często trudności z odróżnieniem go od dobra. Niedawno sygnalizowałam podobny temat na blogu ale chciałam podzielić się z Wami swoimi przemyśleniami jeszcze raz. Naprawdę warto pracować nad sobą, żeby czynić dobro dookoła. Jeśli każdy z nas codziennie zrobi coś dobrego, to pozytywna energia skumuluje się, a potencjał dobra będzie rosnąć pomnażany przez miliony ludzi na świecie. Pamiętajmy, że każde uczynione dobro wróci do nas z podwojoną siłą niczym bumerang.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon