/>

środa, 10 marca 2004

PRZYJAŹŃ


„Przyjaźń jest największym darem,
jaki mądrość może ofiarować,
aby uczynić całe życie szczęśliwym.”
EPIKUR
Każdy człowiek potrzebuje stałego kontaktu z innymi ludźmi. Na codzienne problemy najbardziej skutecznym lekarstwem jest PRZYJACIEL do którego możemy się zwrócić. On pocieszy w czasie niepowodzeń; z nim możemy podzielić się szczęściem w chwilach radości. Jednak prawdziwych przyjaciół ma się niewielu. Gdy ich nie ma to powodem bardzo często jest brak zaufania do ludzi.
Prawdziwy przyjaciel według mnie to osoba która jest ze mną w chwilach radości oraz gdy jest mi smutno. Po prostu jest na dobre i złe. Jednak przyjaciel – przyjacielowi bywają nierówni. Jedni są kumplami inni lubią pouczać i wydawać polecenia, a przecież każdy z nas ma swoje wady. Ta wyjątkowa dla nas osoba powinna być: otwarta, cierpliwa, życzliwa, wyrozumiała i dyskretna.
Po wielu rozczarowaniach i przykrościach ostrożnie podchodzę do przyjaźni. Podobnie jak w historii o Małym Księciu, gdzie Lis mówi: ”Każde oswojenie niesie z sobą ryzyko łez”. 
Najczęściej zatrzymuję się w swoich znajomościach na etapie koleżeństwa, aby nie narażać się na ryzyko. Przyjaźń wymaga wzajemności, szacunku, lojalności.
Moim idealnym powiernikiem jest moja MAMA. Może niektórym z Was wydaje się niemożliwe czy nawet śmieszne, ale zapewniam – w moim przypadku tak właśnie jest. Wiadomo, że jak każdy młody człowiek słyszę czasami z Jej ust srogie oceny mojego postępowania jednak przyjaciel ma mówić nie tylko same miłe rzeczy. Mama mnie nigdy nie zawiodła, nie zdradziła, nie wyśmiała. Gdy byłam w dołku podała mi rękę. Jest tolerancyjna i mogę z Nią rozmawiać na wszystkie tematy. Między nami nie ma tematów tabu. Moja przyjaciółka zawsze mnie rozumie, poświęca mi swój czas. Czuję przy sobie jej ciepłą obecność. Taka sama jestem dla Niej, bo przyjaźń bez wzajemności nie istnieje.
Moim przyjacielem jest również mój Chłopak. Oprócz uczucia i namiętności w naszym związku równie ważna jest przyjaźń. Możemy zawsze na siebie liczyć. Umiemy słuchać siebie, rozmawiać o rzeczach czasami niełatwych oraz wspieramy się nawzajem.
Uważam, że gdy ma się obok siebie prawdziwego przyjaciela to wszystko jest łatwiejsze.

„Przyjaźń i miłość jest sztuką,
ale nie rodzajem sztuki komercyjnej
nastawionej na tani i szybki efekt.”
David Sammons

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon