/>

poniedziałek, 12 stycznia 2004

*****************

Minęło 11 dni nowego roku a ja ciągle chora. Nie mogę wyleczyć gardła. Poniekąd to moja wina, bo chora chodzę do szkoły. Ale cóż mogę na to poradzić? Zaczął się dla mnie gorący czas – zaliczenia, koniec semestru, więc nie mam wyboru. Ja wiem… niektórzy pomyślą, że „kujonek”,zamiast wygrzewać się w łóżku „dziobie” do sesji. Niestety czasami się robi coś wbrew sobie. Nowy rok pod względem zdrowotnym rozpoczął się dla mnie nie ciekawie. Miałam podzielić się z Wami swoimi postanowieniami noworocznymi ale zaniecham tego. Temat potraktuje ogólnie. Każdemu z nas zdarza się wkraczać w Nowy Rok z długą listą postanowień, które potem gdzieś gubimy po drodze. Jeśli nawet na początku śmiało zabieramy się do ich realizacji to z biegiem czasu bardzo często tracimy zapał, aż w końcu o nich zapominamy. Dlaczego nie potrafimy dotrzymać składanych sobie obietnic? Przecież tak bardzo chcemy… Nasuwa mi się wiele sposobów na to, co trzeba zrobić aby je spełnić.
Konsekwentnie dzień po dniu realizować cele bez względu na lenistwo i tysiące innych wytłumaczeń.
Pokonywać przeszkody i stare przyzwyczajenia.
Składane sobie obietnice traktować poważnie.
Korzystać z wyobraźni.
Codziennie poświęcać trochę czasu na realizacje swoich zamierzeń.
Chcąc realizować cel należy ćwiczyć cierpliwość.
Unikać sytuacji hamujących nasze dążenia i utwierdzających nas w poczuciu bezsilności i niewiary we własne siły.
Szukać towarzystwa tych, którzy wpływają na nas twórczo, zachęcają i motywują do podejmowania pracy nad sobą .
* Podchodzić z radością do realizacji zamierzeń.
Wypełnianie każdego postanowienia umacnia w nas wiarę, utwierdza w poczuciu własnej wartości, czyni nas ludźmi z charakterem..
Ja wiem, że łatwo się radzi lecz gorzej z wdrażaniem w swoje życie cudzych porad. Jednak nie ma rzeczy niemożliwych; a oto jedno z moich postanowień 2003 roku: dzięki swojemu uporowi udało mi się je zrealizować – schudłam 15 kg!!!!
Ciekawa jestem czy Wam udaje się osiągnąć zaplanowany cel który jest postanowieniem noworocznym, czy może gdzieś po drodze go gubicie????

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon