/>

poniedziałek, 24 marca 2003

Czy zgadzasz się ze mną ?

Ostatnio doszłam do wniosku, że coraz więcej młodych ludzi zatraca pewne wartości, które potrzebne są w życiu. Jest to bardzo niepokojące zjawisko. Zastanawiam się jakie pozytywne cechy charakteru powinniśmy posiadać żeby nam się żyło bezkonfliktowo. Doszłam do wniosku, że jest wiele takich cech. Wymienię kilka z nich:
1.TOLERANCJA – szanuję cudze poglądy, wiarę, upodobania ludzi którzy różnią się ode mnie .
2. POKORA – nie jestem zarozumiała, potrafię słuchać krytycznych uwag na swój temat i nie obrażam się, wręcz przeciwnie, zastanawiam się czy osoba krytykująca nie ma racji .
3. DOBROĆ – dbam o bliźnich, służę pomocą i radą, nie odwracam się od osób które potrzebują wsparcia .
4. CIERPLIWOŚĆ – spokojnie potrafię poczekać na efekty działań długofalowych .
5.POCZUCIE WŁASNEJ GODNOŚCI – mam swoje zdanie, nie poddaję się presji otoczenia, znam swoją wartość i postępuję zgodnie ze swoim sumieniem .
6. AMBICJA – wiem, czego chcę i dążę do tego rozsądnie, jednak nie za wszelką cenę ; staram się być sobą i działać uczciwie .
7. POCZUCIE HUMORU – nie można ciągle być poważnym , trzeba wiedzieć kiedy się śmiać a kiedy płakać, potrafię również śmiać się z samej siebie.
Uważam , że nie wyczerpałam wszystkich z bardzo wielu pozytywnych cech które powinien posiadać każdy z nas ; czy to młody czy starszy. A jak WY uważacie? Może podacie swoje pomysły na ten temat ?

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon