/>

poniedziałek, 16 grudnia 2002

zbliżają się święta

To już nie te same święta jak kiedyś :( teraz kiedy jestem starsza nie wiem czemu znikła magia świąt, już nie cieszą świateczne wystawy w sklepach czy lampki na ulicy. Zniknęła magia Świętego Mikołaja.  Kiedyś na samą myśl o świętach robiło się jakoś ekscytująco. Spotkanie z bliskimi przebieranie sie za mikołaja czy elfy, ubieranie choinki  czytanie wierszyków wymyślanych na tą okazje, podkładanie prezentów pod choinkę (tak żeby nikt nie widział). A najwiekszą radością było szukanie prezentów ^_^ (gdzie Rodzice je schowali?) jakie dostaniemy paczki?  szukało się wszędzie gdzie tylko było mozna oczywiście gdy w domu nie było dorosłych. Pamietam, że zawsze robiłam to tak: znalazłam, ale nie patrzyłam co to jest, chodziło o sam fakt znajdowania prezentów, co to była za radość:))To były czasy!!!!!! A teraz…
Nie wiem czy jest to związane z tym, ze mam już 18 lat i jestem dorosła? Czy życie dorosłych jest takie zwykłe bez emocji świątecznych: tylko praca i obowiazki domowe. Pomyślcie, że przecież w święta najwięcej pracują nasi Rodzice (przygotowują potrawy itd.)
czy dla nich jest jakaś radość ze świąt gdy siadają zmęczeni do stołu? Chyba bardziej rozumiem, że trzeba pomóc im w przygotowaniach świątecznych żeby nie byli zmęczeni przy wigilijnym stole.
Jedno mi tylko przypomina dawne dziecięce lata, całą magię prawdziwych świąt – podkładanie Rodzicom kartek z życzeniami.  Kiedys przeczytałam w książce „Codzienny chleb” w tłumaczeniu Anny Prochaczek fragment -smutne święta- i zgadzam się z autorem, że należy inaczej spojrzeć na Boże Narodzenie. Denerwuje mnie, że mało się mówi w święta o narodzinach Jezusa natomiast świętujemy te dni przy suto zastawionych stołach. O Jezusie wspominamy sobie dwa razy do roku kiedy sie urodził oraz zmarł i Zmartwychwstał. A co z jego resztą życia? przecież to wielki Człowiek wielka Osobowość. Warto wiedzieć o nim coś więcej, bo On żyje i pomaga w każdej chwili,w każdej sprawie jeśli się o to poprosi!!!!

Świętujmy narodziny Chrystusa, a nie Święta jako takie. To jego zachowujmy w swoim sercu.
Aby BOŻE NARODZENIE miało znaczenie, CHRYSTUS musi być na pierwszym miejscu

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Rodzinka 2+3 Published @ 2014 by Ipietoon